Tuesday, May 11, 2010

Saya Mahu Kurus Kembali

Waaaa....mengapa saya sudah tidak berapa nak slim sejak kebelakangan ini..dulu sparetyre motosikal je,sekarang dah up to bus... Waaa... saya mahu tubuh saya kembali seperti dahulu... wink..wink... Di sini, saya telah mengesan beberapa faktor yang menyebabkan kegemukan melanda diri ini semula..antaranya ialah ;

1. Saya sudah berhenti berjogging @ bersenam... Sekarang ni saya sudah membawa motor untuk pergi ke kelas...Ini menyumbang kepada kemalasan untuk berjalan..Ini serius.. Baru jalan kaki kejap dah letih.. Adoi la Zurita oi.. Kalau saya naek bus (biasenye bus rapid) mesti saya terpaksa berjalan kaki dari rumah sewa ke tempat menunggu bus... Itu sudah jadi senaman kalau di buat setiap hari... Ok lah tu.. Yang ke dua pulak, sesi menolak-nolak orang untuk menaiki bus... Kehidupan di Shah Alam ini amat menakutkan bukan..?? Itu juga salah satu senaman tangan buat saya.. Ia melatih saya untuklebih peka dengan keadaan semasa..Yeah.... Yang ketiganya.. Berjalan kaki lagi lagi Perhentian Bas Perindu ke Fakulti Pengurusan Perniagann yang perjalanannya agak jauh jugak laaa..Turun bukit...Naek bukit...Sangat-sangat mencabar... Actually pergerakkan2 itu semua adalah satu senaman.. Oleh kerana adanya motosikal itulah saya tidak membuat perkara2 itu...(Eleh..salahkan motor plak..) Huhu~~

2. Saya sudah tidak makan terlalu sikit. Sekarang saya makan terlalu banyak.. Malam-malam lepas kelas, pergi ke kedai mamak order roti banjir la, roti pisang, roti planta, roti nan, cheese nan, roti kosong, roti telur, roti sardin, roti tampal..ahh...sebut lah ape lagi roti yang tak pernah saya rasa.. huhu...semua saya dah rasa...ini semua kau punya pasal la "anne"..Bagi saya makan roti canai malam-malam buta..huhu~~ Tu belum sebut makan tengahari lagi tu.. Makan malam lagi.. Adusss.. Pelajar ini memang selalu lapar anda tahu....

Saya rasa cukuplah sekadar dua sahaja..Haha.. Ada juga faktor laen yang menyumbang kepada pengepaman badan saya ini antaranya, terlau sibuk hingga lupa hendak makan tetapi bila hendak memakan saya akan makan dengan kuantiti yang sangat banyak... Tak aneh bukan.. Selera saya makin betambah-tambah... Waaaa...

Sekarang, saya hendak duduk di rumah saya di Klang... Saya hendak berjogging balek seperti dahulu... Di sini, ada bonda saya menjaga pemakanan saya... Doakan saya kurus kembali ea kawan-kawan.. :-)




2 comments:

sumere said...

gudluck

miss h said...

bkn mudah utk melupakan si dia yg dh lama berada dihati..